Kall och frostig fredag så vi håller oss inne :-)

Fredagkväll och vi har det bara bra. Dagarna går så fort och vi börja ha flyt med promenaderna till och från skolan. Nu när vi har snö åker Ellionora oftast pulkan som jag drar och samtidigt åker lillasyster - Tilde, i vagnen som jag styr med en hand. Det är bra motion måste jag säga ;-).
Förra lördagen var jag och båda barnen och grattade Martina. Patricia åkte med och det gick så bra att köra ner och hem . Vi saknade Helena som tyvärr inte kunde komma men Martina, Jonas och Ella fick se vår dotter. Martina bjöd på god mat dom vanligt och jag åt mängder. Kyckling, ris, sås och sallad började vi med efter glöggen. Sedan åkte godisskålen fram tillsammans med chips och ostbågar. Det var gott och uppskattat av både barn och vuxna..... Till efterrätt blev det en glasstårta som smälte i munnen. Var så god!

Igår när det var lucia åkte jag till svärföräldrarna och lussade. Mina föräldrar var och kollade när Nikodemius hade luciafirande på sin skola.
Ellionora var tärna och Tilde var tomte men röda kläder och luva. Tog inga kort själv på barnen men ska se om jag kan få kopior. Få klä på dom då de posera bara annars.

Trött idag och undrar hur natten blir. Tildes näsa har täppt till ibland under dagen och hon har även segt slem hon hostar eller klöks upp. Inte så mycket men det blir jobbigt för henne så klart. Få se hur vi får sova inatt men det går nog bra.

Imorgon ska Ellionora på barnkalas och gratta två tjejkompisar på em. Jag måste köpa något efter frukosten imorgon för ikväll kom jag inte iväg då jag inte var sugen på att ta med båda tjejerna. Patrik var trött efter att han varit uppe länge hela veckan och la sug och vilade. Skulle kliva upp halv åtta men har inte kommit upp ännu och nu är klockan snart åtta.

En pepparkaksdeg är snart i kylen och det är tur Tilde inte väger så mycket utan kan vara med i famnen när det kniper i magen så.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0