Onsdag kväll

Ja idag har varit en lugn men orolig dag. Bara för att jag vet att magen inte växt så har jag känt efter rörelser hela dagen. Normalt är det ganska lugnt på fm och tidig em men nog tusan blev jag orolig när det bara kom enstaka puffar och väldigt försiktiga.
Efter att jag hämtat dottern och vi käkat lite mellanmål så traskade vi ut en runda till lekplatsen. Jag ringde min syster och hörde hur hennes intervju gått och hur hon mådde medan Ellionora lekt, klättrade och busade runt. Blev lite gungande med innan vi gick in (efter mycket tjat från mig) eftersom jag behövde gå på toa och började frysa. Tog inte på någon mössa vilket var dumt.
La mig lite när vi kom in medan Ellionora målade och då rörde det sig i magen en liten stund. Kändes så skönt! Patrik köpte med kinamat till oss idag och det var gott.

Satt med min fleecefilt runt mig när jag och dottern kollade på Törnrosa. Efter ett litet tag ville hon göra mig sällskap under filten och där satt vi och mös :-). Vi fortsatte kolla på en film om Lillefot och då kom Patrik och gjorde oss sällskap. När han la sig i stora soffan under täcket ville Ellionora byta och gjorde så. Hon satt eller låg bakom pappa och myste. Bär filmen var slut var det dags att borsta tänderna och lägga sig för fröken så det gjorde vi. Jag läste en saga och killade henne en stund. Under denna tiden så hörde jag Patriks djupa andetag och han sov så gott och gör ännu. Somnade innan dottern och jag hoppas han sover hela natten.

Nu ska jag med sova så jag orka upp med dottern imorgon bitti. Har en snäll jobbarkompis som kan lämna Ellionora imorgon när hon kör så jag få se hur vi gör.

Har känt av bebisen en vända till ikväll och efter en kort prat med pensionären Birgitta Sönnerstedt så blev jag lugnare. Hon berättade att när hon väntade Fia så lugnade hon ner sig i magen och sedan några dagar senare föddes hon så kanske det blir ett besök till förlossningen ganska snart. Ja vi får se!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0