Söndag kväll 3/11 2012

Sovit gott inatt och vaknade vid nio tiden precis innan dottern vaknade. Killade henne lite på ryggen,armarna och benen medan vi låg där och pratade. Vi gick upp och gjorde lite scones som vi njöt av hela familjen. Det var så gott och mumsigt och uppskattades av oss alla tre.

Sedan har Ellionora tittat på Barnkanalen och spelat lite på min dator medan jag diskade upp och började stämpla lite julmotiv till julkorten.... Blev riktigt snyggt och så roligt att motiven blev som jag tänkt mig :-). Få se om det blir lika bra när jag sätter ihop korten tillslut.

Sedan fick det bli en paus eftersom vi skulle på middag till Högstorp och svärföräldrarna. Vi gjorde oss klara och åkte dig och maten var precis klar. Det blev kalkon, potatis, blomkål, morötter, sås. Sedan fanns det julmust eller mjölk att dricka och gelé och ättiksgurka för de som ville ha. Ja som vanligt så åt vi oss proppmätta för det är ju så gott! Fortsatte att sitta och snacka i köket med Soile och Momii Liisa medan Christer diskade upp och Patrik gjorde Ellionora sällskap framför tv :-). Tog en kopp te och en liten chokladbit innan vi körde hem igen. Av någon konstig anledning fick vi med oss två kassar med kläder från farmor. En påse med tre byxor och en med tre tröjor så nu finns det lite nytt till dottern att ha. Tusan vad hon växer vår stora tjej!

Tog det lugnt när vi kom hem och gjorde Ellionora klar för sängen. Det var väldigt svårt för henne att somna i sin säng ikväll. Jag läste saga och killade henne och då kom hon på att hon var hungrig på en macka (trots att hon åt gröt innan hon la dig). Gjorde en macka som hon åt upp och sa Godnatt. Sedan har Patrik varit inne en vända hos henne och tillslut sa jag "mamma sitter här tills du somnat" och då tog det kanske en kvart innan hon somnade och snusar så gott här. Kommer nog vara lite segt imorgon bitti när Patrik väcker henne för att hon ska till fritids.
Vi har bestämt att hon lämnad av Patrik måndag till onsdag och jag hämtar henne. Sedan får jag göra båda delarna eftersom vi inte har fritidsplatsen kvar.

Ja just det..... Med reklamen idag kom både Br leksaker och Toys r us katalogen och dessa har Ellionora gått genom och markerat vad hon önskar sig. Inte en docka blev det men spel, prinsesshus, pysselsaker, discolampa, påslakanset blev det bl.a. Ja vi får se vad tomten kommer med ;-).

Har haft ont långt ner i magen idag men inga sammandragningar och det har blivit bättre fram åt kvällen. Få se vad jag hittar på imorgon men lite scrapping med jobbarkompisarna blir det nog på kvällen. Snacka, scrappa och fina ihop är alltid trevligt och jag få ta med lite och sedan göra klart hemma om jag saknar något :-)

Nu är jag inne i vecka 37 och det känns så skönt att vi klarat av 36 veckor nu. Få se om mer rörlighet och aktivitet sätter igång det hela eller jag kan hålla mig ett tag till. Bebisen är klar nu och ökar bara i vikt så det är inte så farligt om den bestämmer sig för att kika ut men jag kan gärna vänta lite till.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0