Extra kontrollen idag

Ja idag är jag i vecka 33+5 dagar och allt verkar gå bra. Var hos barnmorskan idag för kontroll då jag hat lite högt blodtryck. Förra fredagen när jag var på förlossningen så var det 145/95, i tisdags när jag var hos doktorn på förlossningen var det 145/75 och idag var det 140/75 och det var okej högt och inget de var oroliga för sa min barnmorska. Urinodlingen jag lämnade igår var negativ och urinstickan idag visade inte på något läckage av blodkroppar eller protein. Fick med några stickor hem så jag kan kolla hemma om jag känner att jag får mer ont i huvudet eller blir orolig.
Barnmorskan Eva mätte min mage (livmoder) och det visar sig att magen växt 2 cm de senaste två veckorna så det är en liten som ändå mår bra i magen och tar åt sig av maten jag äter. Vikten idag var 84,9 och jag undrar om jag inte vägde mer för två veckor sedan. Har för mig det men eftersom magen växer och jag ändå mår bra så är det helt okej vikt tycker Eva. Hjärtljuden idag var snabba och regelbundna som de varit hela tiden och uppmättes till 146 idag. Rumpan ligger upp mot höger revben och huvudet neråt så just nu är det mest buffar på vänster sida när h*n är vaken. Märks att det börjar bli mindre plats och det är inte lika mycket aktivitet men det kommer periodvis under dygnet.
Min bror, svägerska och deras lilla dotter körde mig till och från sjukhuset så behövde inte Patrik ta ledigt för denna kontrollen. Känner att vi ändå måste tänka på att han inte har fast jobb i dessa tider och eftersom jag inte kände mig sämre så trodde jag inte jag skulle behöva vara kvar heller.
Jag ska fortsätta ta det lugnt och vila mycket så det gör jag. Ska se om jag kan göra lite grattiskort till 30 åringen på lördag så Ellionora kan ta med sig det när hon åker dit med farmor och farfar. Jag har ringt och meddelat att jag inte kan komma eftersom jag inte ska "springa" i våra trappor mer än när jag ska på kontroll till barnmorskan eller jag få sammandragningar och måste in till förlossningen och jag är lydig. Anna förstod detta och hon förstod även att Patrik ville vara hemma om något skulle hända. Han känner att det inte känns okej att åka iväg på fest och jag är själv hemma om det ästter igång. Det är en annan sak att han måste jobba men en fest måste han ju inte på. Tycker det är gulligt av honom. Ellionora ska ju med på festen och sedan sova över hos farmor och farfar så hon har nerräkning för fullt.
Idag på morgonen när hon kom in till mig så låg vi och pratade och då kom hon fram till att det var torsdag idag och bara två dagar till farmor kom och hämtade henne till kalas och övernattningen. Ja hon är få gå vår tjej.
Nu ska jag sätta mig och börja med kortet tror jag även om Patrik och Ellionora snart kommer hem. Men hon får väl sitta vid bordet hon med och pyssla om hon vill.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0