Förlossningsbesök!

Ja då har jag varit inne på första besöket på förlossningen. Urinstickan var helt normal så inga läckage där eller bakterier. När jag kopplades upp på ctg apparaten så visade den att bebisen mår bra och jag hade sammandragningar. När jag var där så ändrades känslan i magen så jag kom nog in tidigt. Låg uppkopplad ett tag och det lugnade sig inte. Fick sedan vänta på doktorn som var upptagen och många gamla tidningar hann jag bläddra genom. Fick även in the och två digestivekex vilket var gott. Mitt blodtryck var högt vilket det inte varit tidigare så jag hoppas det bara var tillfälligt. När doktorn kom så var det samma som undersökte mig först i tisdags, Tatjana och hon undrade vad som hänt. Hon tyckte det var bra att jag kom in och vi bytte rum så hon kunde undersöka mig vaginalt med ultraljud. Ultraljudet visade på en stängd livmodertapp på 2,6-3 cm vid olika mätningar och det var hon nöjd med. Jag tänkte att den har blivit ännu kortare men skönt att den är stängd. Jag ska vila ännu mer liggandes hemma och skulle få en bricanylspruta. Hade dem effekt fick jag gå hem men annars fick jag vara kvar.
Fick byta rum till ett vanligt rum så jag fick en skönare säng att vila på och tv att titta på. Barnmorskan gav mig sprutan i låret och efter ett tag så började det rusa i kroppen och jag blev skakig. Var svårt att skriva på mobilen då kan jag säga. Efter 30 minuter kom hon tillbaka och kollade hur jag mådde. Kände inget obehag från magen och när hon lyssnade på hjärtljuden på bebisen så var de mellan 135-140 vilket var helt okej. Jag fick med mig sju bricanyltabletter hem och ska ta dem vid behov om det börjar igen och då gärna ihop med Alvedon för att förhindra värkarbetet. Nästa koll är på tisdag och nu ska jag mest ligga hela tiden för att hålla bebisen kvar. En vecka till försöker de hindra att bebisen kommer men sätter det igång nästa helg så får det komma. Håller tummarna att det blir lugnare i magen ett tag framåt och jag få se om inte Patrik få följa med mig på tisdag för säkerhetsskull. Trevligt med sällskap när det blir mycket väntan. Nu ska jag ta min trötta kropp och lägga mig och hoppas jag få sova gott inatt och bara vakna av mina vanliga kissepauser och matpauser ;-) Kramar mina vänner


Kommentarer
Postat av: jenny

Åh, min söta Camilla! Så bra att det lugnade sig. Fortsätt att ta hand om dig, så blir det här bara så bra som det bara kan bli. Så skönt att veta att du kan sådant här via ditt yrke, kramar i massor!

Svar: Ja jag vet ju risker med att komma i vilken vecka och sedan vet jag att jag har ett underbart stöd oavsett om jag hamnar på sjukhus eller får mer när jag ska. Vet vet ;) Kanske slutar med att jag går över tiden tillslut :)
Millai

2012-10-13 @ 17:58:54
URL: http://www.jenjen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0