Hösten 2012

Ja nu är hösten verkligen i antågande med svalare luft, regniga dagar, blåst och underbara färger på träden. Ellionora trivs i sin 6 års grupp även om hon älskar att vara hemma. Känns konstigt att lämna henne vid åtta på skolan när jag är ledig på fm eller har en ledig dag men så kommer det ju bli framöver så jag få vänja mig.

Magen den växer här och jag mår bara bra. Har inte haft några känningar av förvärkar eller sammandragningar så denna lilla bebis har inte bråttom ut. Har nu passerat 31 fulla veckor och är inne i vecka 32 och det känns skönt att det är så lugnt. Kanske jag fixar att jobba hela oktober ut med :) Sedan får det bli semester eller havandeskapspenning om chefen kan fylla i ansökan. Kan nog kännas skönt att bara vara hemma och fixa och vila de sista veckorna och inte behöva tänka på jobbet. Är lite disträ vissa dagar känner jag och det är ju inte helt okej med mitt jobb. Tur jag har så snälla jobbarkompisar som backar upp och passar upp på mig - ja nästan lite väl mycket ibland men de menar ju bara väl.

Har koll hos barnmorskan i veckan och sedan är sista extrakontrollen av livmodertappen nästa vecka hos en doktor. Sedan släpper de mig eftersom jag då är inne i vecka 33 och då börjar ju bebisen bli ganska stor även om det sätter igång.

Den blivande storasystern längtar efter bebisen och säger hejdå bebisen när jag ska gå och hej bebisen när jag kommer. Pussar och gosar med magen och tycker det är så roligt att få känan bebisen sparka. Det bara lyser i hennes ögon när hon gör det. Hon har sagt "Mamma, jag tror jag kommer älska bebisen när den kommer" och det är ju gulligt att höra. Jag har ju lovat henne med att när hon inte är på fritids så kan hon ta med någon kompis hem hit på em men inte varje dag. Det ser hon fram emot har jag förstått. Blir en mjukstart när jag börja vara hemma innan bebisen kommer och de kan säkert roa sig bra så jag kan göra annart då.

Imorgon är min kompis Pernilla beräknad att få sitt andra barn och jag har inte hört något ännu så det är nog lugnt. I helgen var det lugnt och hon kände inget men hon hoppades att det inte skulle behöva dröja för länge. Hon har varit ledig i två månader och har behövt det då hon varit väldigt trött. Tyvärr har vi inte hunnit träffas men det få bli när bebisen kikar ut om inte tidigare.
Jag är med trött och somnar gärna tidigt på kvällarna och kan utan problem sova på dagen med om jag bara lägger mig :) Svullna fötter har jag med dygnet runt och tyvärr går inte svullnaden ner under nätterna som den gjorde innan. Få se om det fortsätter så här för det är lite jobbigt att gå en massa då känner jag på jobbet.

Nya gardiner har jag sytt och hängt upp i vardagsrummet och snart är två till klara som jag tänkte ha i sängkammaren. Samma tyg så det var ett bra ekonomiköp på ikea ;) Ska se om jag kan fixa till i Ellionoras rum så skötbordet försvinner därifrån och hon får in sina kläder i gaderoben istället. Ska bara köra alla datorer mm till återvinningen som Patrik fyllt hennes garderob med. Ska plocka ihop lite kläder till Saphira med då hon växer och gärna vill ha lite nytt att använda. Finns ju endel efter Ellionora och det är ju perfekt att bli av med lite kläder innan det kommer nya. Få nog sälja av lite med om jag kan. Få se om jag får plats på en barnloppis i oktober - står på reservlistan men det är 6 före mig så det blir nog inte så.

Nej nu ska jag lägga mig och vila lite så kanske jag känner mig piggare sedan. Hämtar min prinsessa efter lunch idag och det gillar hon. Lånat faster Liinas bil eftersom hon inte är hemma och den gillar fröken att åka i. Hon får ju sitta fram med och det är spännande ;) Kanske vi tar en tur och handla lite mat när jag hämtat henne om jag blivit piggare. Oriflame möte i Kristianstad ikväll så det blir en tur ner till Inger ihop med Jenny. Kör till Diö och sedan byter vi bil där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0