Torsdag 25/10

Sovit väldigt bra inatt och var på tia en gång men kunde somna om snabbt. Var så skönt och när Ellionora lämnat sängen i morse så somnade jag om gott igen och sov en stund till. Vaknade och hade ont ner mot ljumsken på vänster sida och vad jag än gjorde så släppte det inte. Efter ett tag gick jag upp och fixade frukost och satte mig vid datorn för att facebooka en stund. Smärtan avtog och försvann tillslut.
Har sedan suttit med min och Pernillas magisteruppsats för att se om jag kunde få den som en fil men det var bara omöjligt. Ja nu är den äntligen inskickad till skolan och jag hoppas de har överseende att framsidan och bilagorna kom som egna filer. Men det märker vi och sedan är det bara till att vänta att alla poäng är registrerade så jag äntligen kan få mitt examensbevis och lämna in det på jobbet så jag kan få min nya lön. Det är så irriterande att vi fått vänta så här länge för att få ett okej från vår examinator. Senaste ändringen skickade vi in 17/9 och förra veckan fick vi svar och så har det varit sedan opponentskapet var klart 30/5. Trist att han jobbat så segt med vår uppsats få vi inte hållt på den efter hans kommentarer.

Idag när Ellionora kom hem så hade hon tappat sin första tand i överkäken. Den har varit så lös så länge men idag när hon åt frukost på fritids så lossnade den i mackan ;-). Hon hade den med sig hem och nu ligger den under kudden och väntat på tandfen. Nu ska bara de andra två i överkäken lossna med så tandfen kommer få mycket att göra här framöver....

Jag hade tappat upp ett bubbelbad till min sambo men han var inte sugen på ett bad men tackade ändå. Frågade dottern och hon hoppade gärna ner där. Nu har hon badat klart och sitter och äter pizzan från igår. Då ser vi att det börjat snö här. Vinterns första snöflingor dalar utanför och det är ju mysigt även om det är tidigt :-) Sedan kommer det inte ligga kvar men det är mysigt att se flingorna dala. Nu hoppas jag alla tar det lugnt på vägen så inga olyckor sker.
Nu väntar jag på ett besök av jobbarkompisen Mia Bernerius så det får minsann bli fika ikväll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0