Yohio 20130404

Vad Ellionora har längtat och igår var dagen äntligen här. Yohio skulle komma till Grand Samarkand och hon skulle få vara där. Vi blev lite sena upp men hittade Lotta och Max i mängden. Pappa kom in och tog Tilde så behövde jag inte tänka på henne.

Innan det började så lyfte jag upp Ellionora på bordet och då kunde hon se honom till och från och hon blev så glad. Han sjöng två låtar och sedan var det signering av köpt skiva eller tshirt. Vi fick stå i kö länge innan vi kunde köpa hans skiva och fick en plansch på köpet. Ellionora kände att det pirrade i magen när hon väntade på Yohio. Då tycker man nog det är spännande.

Hon höll sin plansch så fint när vi gick upp på scen och blev blyg när hon stod mitt emot honom. Han log mot henne när han skrev och han såg väldigt blyg ut han med. Hon ville ge honom en kram men det fick hon inte och det blev hon ledsen för så när vi kom ner från scenen började tårarna trilla. Försökte förklara för henne att han inte kunde krama alla för det skulle ta för lång tid men då sa hon " Han kunde ju bara krama mig". Ja vad svarar man på det ;-)

Vi letade upp pappa och Tilde och hon var vaken. Han bar på henne och hon hade legat i vagnen nästan hela tiden och sovit eller bara tittat med stora ögon :-). Tack så mycket pappa för att du kunde komma in och ta Tilde. Det hade varit svårt att ha henne på armen och hjälpa Ellionora och ha koll på vagnen.

I bilen på väg hem så lyssnade vi på skivan och diggade och Ellionora mös. När vi kom hem så sa jag till Ellionora att vi få vara lite tysta om pappa sover och det gjorde han. Värktabletterna hade inte hjälpt men en varm dusch gjorde av tandvärken lättade så han kunde vila lite. Vaknade dock en stund efter att vi kom hem även om vi var tysta alla tre. Tilde fick mat när vi kom hem och låg sedan i soffan bakom mig och Ellionora och pratade medan vi kollade på Snowbuddies.
Efter ett tag vill Tilde ha mer mat och sedan somnade hon gott för natten så jag bara kunde mysa i soffan med Ellionora.

Patriks tandvärk blev värre igen och han kunde inte se att han skulle få sova men när jag var uppe för att ge Tilde mat så sov han gott i soffan. Skönt det men jag vågar inte fråga honom hur många tabletter han var tvungen att ta. Nu hoppas vi att pencillinet hjälper MIT infektionen han har vid två tandrötter så värken släpper. Blir en lång helg annars..... Få se vad domen blir sedan om tanden har spruckit av den gamla lagningen så han måste dra ut den eller om den är hel så det räcker att göra en ny rotfyllning. Det sistnämnda blir billigare för dras tanden ut är det en brygga han får istället eller blir han utan näst sista tanden i överkäken.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0