Solsken och värme

Det händer så mycket hela tiden så jag hinner inte med att uppdatera som jag vill.... Nu har det varit flera dagar med solsken och värme och våren är här minsann. Träd och buskar börja sakta slå ut och det dröjer inte länge nu innan det är grönt överallt igen.

Brorsan ska skilja sig då han fått nog av sin frus lögner. Han älskar henne ändå säger han och de träffas om helgerna så hon få träffa barnen som annars bor på heltid hos Paul. Hade inte Paul hämtat och lämnat henne i Värmamo så hade hon inte träffat barnen då hon inte ha körkort och hennes mamma inte kan köra henne. Tur han är snäll och se till att barnen få träffa sin mamma om helgerna. Egen lägenhet får hon först i juli och fram tills dess kan hon inte ha barnen själv varannan helg. Mycket som ska göras, fixas och klaffa men jag hoppas barnen få bo tillsammans hos Paul men framtiden få utvisa detta.
Valborg firade vi i Berg med mina föräldrar och kusinerna. Ja Paul kom dit och hämtade barnen så vi träffades en stund vi med. Blev en fika i hembygdsparken, lyssnade på kyrkokören, ett vårtal och mer sång av kyrkokören när brasan tändes. Det var mysigt och så där lagom stort. Kallt dom tusan var det men det hör väl valborgsmässofirandet till eller?

1 maj åkte hela familjen ner till Strandbjörket så Ellionora fick springa. Hon sprang Knatte Knatet på 500 meter och blev på hejad av farfar, farmor, moster, Uffe och självklart av mig och Patrik. Hon var så duktig och helt slut när hon kom i mål. Såg nästan ut som hon skulle gråta eller kräkas när hon kom i mål så trött var hon men många kramar och beröm av oss så lugnade det sig och hon blev stolt för sin medalj. Hon erkände dock att det var jobbigt :)

Efteråt åkte vi upp och köpte en glass på Grand Samarkand innan vi åkte hem på lite middag och fika hos farmor och farfar. När vi ätit och pratat en stund satte jag och Soile igång att städa lite på altanen. Tallris, döda växter, löv mm slängdes i säckar och det blev sopat av mig. Christer kom med ut efter en stund och fixade lite. Sedan tog vi fikan innan vi körde hemåt.

Igår lördag åkte jag och tjejerna och hämtade Momii Liisa och körde till Dansjögård. Det var dags för kosläppet och det är roligt att se på tycker jag. Ellionora tyckte det var kul och Tilde tittade med stora ögon på de där stora hoppande, stångandes, sparkandes djuren. Ellionora tyckte kossorna luktade illa när de rusade väldigt nära oss. Några kalvar fick hon klappa med och de var mjuka och lena och luktade inte illa.
På väg till bilen klättrade Ellionora upp på en skördetröska. Ja de är inte små måste jag säga men hon var inte rädd när hon stod högt där uppe. Sedan körde vi hem till mina föräldrar för att fika lite. Varmt och skönt på altanen och Momii tyckte det var trevligt att få komma ut lite. Mamma låg i datagrammet mest hela tiden men kom upp och fikade. Hon hade så ont i sin kropp och särskilt benen och ingen smärtlindring hjälpte. Hon var helt slut och hade ingen ork men förutom det inga symtom på att vara sjuk. Var konstigt att se mamma så påverkad. Såg ut som hon skulle haft hög feber och det är inte vanligt att hon ligger så. Få se vad de kan hitta som påverkar henne så.

Idag har jag fixat tvätt, bäddat, fixat middag, städat lite i ena akvariet så nu synd fiskarna med. Duschat med Ellionora innan vi hade lite söndagsmys framför filmen Spirit.

Vi köpte ett begagnat cd ställ, Benno av en kvinna igår och det står i Ellionoras rum nu med hennes filmer. Förstår inte att stället nästan blev fullt direkt :) och Ellionora plockade in filmerna själv med lite handräckning från mig. Skönt att det blev gjort och det blev så bra i hennes rum.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0